تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 | 11:52 | نویسنده : بچه های مسجد |

علامه شیخ نمر توسط عدهای جنایت کار وهابی  به طرز فجیعی اعدام شد که هیچ سازمان مدعی حقوق بشر برای  جلوگیری از آن اقدامی نکرد ایشان به مولایش حسین ابن علی(ع)افتدا کرد ومظلومانه به شهادت رسید .شهادت ایشان بیانگر ضعف جبهه باطل وحکام سعودی دانست وعملا ثابت کرد که آل سعود  یک نوع حکومت تروریستی سازمان یافته اربابان خود است


برچسب‌ها: آل سعودآمریکاوهابیتدزفولمسجدحمزه سیدالشهداکوی مدرس

تاريخ : سه شنبه 15 دی 1394 | 19:42 | نویسنده : بچه های مسجد |

یادمان باشد شیطان بیکار نیست 

خواهرم حجابت برادرم نگاهت...


برچسب‌ها: حجابحیادزفولدنیای مجازیکوی مدرسمسجد حمزه سیدالشهدا

تاريخ : پنج شنبه 10 دی 1394 | 13:31 | نویسنده : بچه های مسجد |

ما چه میشود گاهی...التماس دعا از همه دوستان


برچسب‌ها: نان شبجام گناهمسجدحمزه سیدالشهداکوی مدرسدزفول

تاريخ : پنج شنبه 10 دی 1394 | 13:29 | نویسنده : بچه های مسجد |
تاريخ : پنج شنبه 10 دی 1394 | 13:26 | نویسنده : بچه های مسجد |
تاريخ : پنج شنبه 10 دی 1394 | 13:9 | نویسنده : بچه های مسجد |

خجسته باد میلاد با سعادت ششمین امیر آسمان ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) ومبارک باد این میلاد خجسته بر تمام محبان آن حضرت...

جعفر بن محمد بن علی بن حسین علیهم السلام، (مدینه ۸۳ق، مدینه ۱۴۸ق) معروف به امام صادق، امام ششم شیعیان که ۳۴ سال امامت کرد.کنیه‌اش ابوعبدالله است  امام صادق(ع)در ۶۵ سالگی درگذشت و در قبرستان بقیع در کنار پدرش، امام محمدباقر(ع) و دو امام دیگر دفن شد.

روایات رسیده از امام صادق (ع) در مسائل مختلف فقهی وکلامیمجموعه‌ای گسترده و متنوع است و از این روست که مذهب شیعهرا مذهب جعفری نامیده‌اند. گشایش سیاسی که در سال‌های آغازین امامت حضرت پدید آمد موجب شد مردم آزادانه‌تر به امام صادق (ع) روی آورند و گشودن مشکلات فقهی و غیر فقهی را از او بخواهند.

در میان اهل بیت امام صادق(ع) بیشترین شاگرد را داشته‌ است، همچنان‌که بیشترین تعداد روایات نیز از ایشان نقل شده است. اصحاب حدیث نام راویان از ایشان را ۴۰۰۰ تن نوشته‌اند.

 

س از رحلت پیامبر هرگاه در مسأله‌ای فقی کار بر خلیفهیا صحابهرسول (ص) دشوار می‌شد، به امام علی (ع) رجوع می‌کردند و او مشکل آنان را می‌گشود. چون علی (ع) بهشهادت رسید، دشمنان کار را بر فرزندان و شیعیان او تنگ کردند و میان مردم و آنان جدایی افکندند. از سوی دیگر، کسانی که دین خود را به دنیا فروخته بودند، نیز برای خشنودی حاکمان وقت و یا سود خود، به ساختن روایت پرداختند، تا آنجا که شناخت حدیث از نادرست بر فقیهاندشوار گردید. می‌توان گفت از سال ۴۰ق. تا نزدیک به پایان سده نخستین هجرت، جز معدودی از صحابه و تابعان از فقه درست -فقه آل محمد (ص)- بی‌بهره بودند. در روزگار امام باقر(ع) اندکی گشایش پدید آمد. سال‌های ۱۴۸-۱۱۴ (دوران امامت امام صادق (ع)) عصر انتشار فقه آل محمد یا به تعبیر دیگر، روزگار تعلیم و تدریس فقه جعفری بود. در این سال‌ها مدینه نیز چهره دیگری یافته بود.

 

دوران امام صادق مصادف بود با ضعیف شدن و سپس درهم ریختن حکومت مروانیان. در این دوره همچنانکه آزادی‌های سیاسی فراهم آمد و در گوشه و کنار مقدمات قیام‌های دینی و دسته‌بندی علیه حاکمان آماده گردید، آزادی در بحث‌های علمی در شاخه‌های گوناگون نیز پدید آمد.

 

گشایشی که در آغاز دهه سوم از سده دوم هجری پدید آمد، موجب شد که مردم آزادانه‌تر به امام صادق (ع) روی آورند و گشودن مشکلات فقهی و غیر فقهی را از او بخواهند.

برخی سخنان امام صادق (ع):

 

 

1-مردی از امام خواست وی را چیزی بیاموزد که به خوبی دنیا و آخرت برسد و مختصر باشد، فرمود: دروغ مگو. 
2-از او پرسیدند چرا خدا ربا را حرام کرده است؟ فرمود: تا مردم یکدیگر را از بخشش باز ندارند

 

 

3-اگر شخصی به من نیازی پیدا کند، آن را شتابان برمی آورم، مبادا از آن بی‌نیاز شود یا انجامش دهم ولی با تأخیر به حساب آید


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: ولادت امام صادق(ع)مسجدحمزه سیدالشهداکوی مدرسدزفول

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1394 | 19:14 | نویسنده : بچه های مسجد |
یکی از پیامد‌های اساسی بدحجابی در منظر عمومی از بین رفتن عفت عمومی در سطح اجتماع است. در واقع با کاسته شدن از وضعیت مطلوب حجاب در کشور آمار بی بند و باری‌ها و فساد اخلاقی به شدت بالامی رود . به عنوان مثال یکی از مهمترین پیامدهای گسترش بدحجابی که بیشتر متوجه زنان هم می شود مزاحمت‌های خیابانی است. در واقع بدحجابی خود منجر به کاهش عفت عمومی و این امر به مزاحمت‌های خیابانی منجر می شود .البته در خصوص این مسئله تنها زنان آسیب نمی‌بینند بلکه مردان نیز به دلیل اتلاف وقت، درگیر شدن در کنش‌های احساسی و از همه مهمتر دور شدن از کانون خانواده دچار آسیب‌های جدی ای می شوند.
در واقع اساسی ترین و خطرناک ترین آسیب اجتماعی که پس از بدحجابی پدید می‌آید سست شدن کانون خانواده است در این حال برای مقابله با معضل اجتماعی بدحجابی باید بسیار ریشه ای برخورد کرد چرا که اقدامات سطحی و زودگذر نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه ممکن است تاثیرات منفی نیز داشته باشد.
جامعه شناسان همواره برای تحلیل و یا توصیف پدیده‌های اجتماعی بیش از آنکه به دنبال علت باشند در پی علل هستند. در واقع یک آسیب اجتماعی مولود چندین مولفه است که در هم ادغام شده و یک حرکت اجتماعی را سبب می‌گردد. از این روست که برای تحلیل پدیده‌های اجتماعی غالبا دیدی اورگانیک بر مسائل حاکم است و مفسران هر پدیده را در کالبد و ساخت آن مورد فحص قرار می‌دهند. معضل « بدحجابی » در کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای تحلیل و واکاوی علل پیدایش، رشد و گسترش آن در میان اقشار مختلف باید این پدیده را در چارچوبی جامع دید و به ساخت‌های اجتماعی آن توجه کرد.
بی شک راه مقابله با چنین معضلی در جامعه تفکیک علل مختلفه و پاسخگویی جداگانه به هر کدام از ریشه هاست. نمی‌توان با زور عقاید جوانی که به دلیل نا آگاهی پوشش خاصی را انتخاب کرده و این پوشش را مایه شخصیت اجتماعی خویش می داند تغییر داد. از سوی دیگر نمی‌توان با فرهنگ سازی صرف تلاش گروه‌های سازماندهی شده برای اشاعه فحشا در جامعه را بی تاثیر کرد. از این رو به نظر ضروری می رسد که تلاشی همه جانبه برای امحای مشکل حجاب که شامل اقدامات فرهنگی و انتظامی می شود به سرعت می‌توانند الگوی حجاب و پوشش اسلامی را در میان جوانان ما بازسازی کند. اگرچه چند دهه است که برخی از افراد در جامعه سبک حجاب متفاوتی را برگزیده‌اند اما آنان در جامعه‌ای زندگی می کنند که حجاب و پوشش در آن قدمتی چند هزار ساله دارد و این طرز تفکر جزئی از فرهنگ ایرانی است که نمود آن در روح لطیف فرهنگ ایرانی جاری و ساری است. از این رو اگر صاحب‌نظران بتوانند راهی برای آشنایی جوانان با حجاب ، چیستی و چرایی آن بیابند بی شک به سرعت می توان بر معضل بدحجابی در کشور فائق آمد.
اگر ما در برابر این بدحجابی ها ساکت بنشینیم و حساسیت خود را از دست دهیم همین اتفاق نقطه آغازی برای رواج دیگر ناهنجاری های اجتماعی است و اتفاقا دیده می شود که هم اکنون دیگر ناهنجاری هایی از این دست نیز در حال شیوع است. 
لازمه مبارزه با بدحجابی ابتدا معرفی یک سبک پوشش مناسب ملی واسلامی است وبعد از آن باید برخی الگوهای موفق ومحجوب را به جامعه وخانواده ها معرفی کرد که نقش سریال های تلویزیونی در این باره بسیار ارزشمنداست

 


برچسب‌ها: بدحجابی بی حجابیدزفول مسجدحمزه کوی مدرس

تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394 | 10:42 | نویسنده : بچه های مسجد |

در سال 88پس برگزاری انتخابات وحتی قبل از برگزاری اتخابات عده ای زمزمه های را درمحافل سیاسی وحتی رسانه ها براه انداختند تحت عنوان عدم سلامت در اتخابات ویا عدم شفافیت و از از این قبیل صحبت ها...حال که پس از چند سال از آن روزها میگذرد همان اشخاصی که اصل صحت انتابات وسلامت آن را به زیر سوال بردهاند هم اکنون خود وبسیاری از حامیان این افراد به عنوان کاندیدای انتخابات اعلام حضور کرده اند وسوال مهمی که در اینجا مطرح میشود این است که چه اتفاق مهمی روی داده است که همگی به این باور رسیده اند که درانتخابات میزان رای مردم است سخن این است که چرا برخی ازدوستان این حرفها را مطرح میکنند ودشمن از این رود گل آلود ماهی بگیرد.همه ی ملت ایران به نحوی خواستار اجرای قانون وتوجه به منافع ملی است وهر شخصی وجریانی با هر گونه سلایق سیاسی باید از چارچوب مجرای قانونی تایید و خود را در معرض را ی مردم برای پذیرفتن مسئولیت خطیر نمایندگی در عرصه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار دهند.امیدواریم که تمام کاندیدا به دنبال منافع ملی وارزشهای اسلامی باشند


برچسب‌ها: انتخابات مجلس خبرگان شورای اسلامی آمریکادزفولکوی مدرسمسجد حمزه سیدالشهدا

تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394 | 10:24 | نویسنده : بچه های مسجد |

9 دی به سبب حرکت مردم ومقابله با فتنه گران داخلی ودشمنان خارجی در ذهن ملت ایران ماندگار شد وآنچه پیام 9 دی بود اسلام خواهی واستکبار ستیزی ملت مبارز ومقاوم ایران است

 


برچسب‌ها: 9 دیفتنه انتخاباتمسجدحمزهکوی مدرسدزفول

تاريخ : جمعه 4 دی 1394 | 15:47 | نویسنده : بچه های مسجد |
تاريخ : جمعه 4 دی 1394 | 11:41 | نویسنده : بچه های مسجد |

این روزها روزهای شور ونشاط سیاسی نخبگان و کسانی است که میخواهند ویا میتوانند در عرصه سیاسی در کشور در جهت منافع ملی وارزشها نقش ایفا کنند .کسانی که بر حسب شرع وقانون باید پایبند به منافع ملی وارزشها واصول جمهوری اسلامی ایران باشند.کسانی که میخواهند مردم سالاری دینی را در معرض دید جهانیان قرار دهند وبه همه ی مدعیان دموکراسی شور وشعور سیاسی را در سایه مکتب دینی ودر سایه حاکمیت فقیه دین شناس بشناسانند

حال باید منتظر ماند تا درآینده نزدیک  معیار شعار گرایی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در عرصه عمل مشاهده کنند کسانی که با شعارهای زیبا پای به عرصه آزمون ملت میگذارتد وخود را جهت کسب امتیازات لازم از صندوق های رای مردم آماده میکنند تا چه میزان واقعا به گفته ه9ای خود مقید هستند.کاندیدای که بر اساس توانایی های خود احساس مسئولیت ویا حتی احساس تکلیف میکنند خود را جهت پذیرش این مسئولیت خطیر آماده میکنند ما بچه های مسجد از همه مدیران لایق وکسانی که میخواهند وارد عرصه انتخابات شوند عاجزانه تقاضا مندیم که همگی احساس تکلیف نکنند ومیدان را برای کسانی قرار دهند که واقعا در زندگی وسابقه شغلی شان قانون گرا وبه دنبال منافع ملی وارزشهای انقلاب بوده اند هرچندکه حضور تمامی خواهران و برادران کاندیدا تا مراحل اولیه فرآیند انتخابات میتواند بر شور سیاسی در داخل وبیرون کشور بیفزاید


برچسب‌ها: انتخاباتکاندیدامنافع ملیدزفولمسجد حمزه سیدالشهداکوی مدرس

تاريخ : پنج شنبه 3 دی 1394 | 10:29 | نویسنده : بچه های مسجد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • یو رد